ייצוג בהליכי מתן צו נגד הטרדה מאיימת

החוק למניעת הטרדה מאיימת התשס"ב-2001 נועד להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, בפרטיותו, בחירותו או בגופו, בידי אדם אחר שנקט נגדו הטרדה מאיימת או שפגע בגופו כפי שמגדיר זאת סעיף 1 לחוק.

ההתייחסות הנה לדפוסי התנהגות מגוונים הכלולים בתוך ההגדרה "הטרדה מאיימת" שיכולים לפגוע בשלוות החיים, בפרטיותו או בגופו של אדם. מדובר בהתנהלות שגורמת לאדם שכלפיו היא מופנית למתח, לחרדה ולתחושות איום, לעיתים עד כדי אי יכולת לקיים שגרת חיים תקינה.

הצו נועד למנוע את הישנות ההטרדה בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות החיים או בחירותו של אדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו.

לכשניתן הצו ניתן גם לקבוע את מדרג האיסורים שהוא כולל בין היתר –

להטריד את הנפגע, לאיים על הנפגע, לבלוש אחר הנפגע או לפגוע בפרטיותו, ליצור קשר עם הנפגע, להימצא במרחק מסוים מדירת מגוריו או מרכבו וכשהדבר רלוונטי לאסור עליו להחזיק נשק.

מתן הצו מביא להגבלה לא מעטה על חירות האדם אשר מבקש הצו רוצה להגבילו. על כן מתן הצו צריך וחייב להינתן באופן מושכל, כאשר מצד אחד תוגשם תכליתו ומטרתו ומצד שני, יש להיזהר שלא להיסחף, יתר על המידה, שכן בכך עלולה להיווצר פגיעה ממשית בחירויות יסוד ובראשן חופש התנועה.

לא פעם ולא פעמיים ייצג עורך הדין איילון בירנבוים בהליך זה, במצבים רגישים בהם היה ברור כי מתן צו נגד הטרדה מאיימת תהיה בבחינת הענקה של חרב משפטית לאדם שאין ראוי יהיה לתת לו אותה וכי הצד שכנגד יעמוד בפני מצב בלתי אפשרי בו מתן הצו ישתק את חייו לחלוטין.

ובמה הדברים אמורים ? המדובר בסיטואציות בהן מבקש הצו הוא אדם מניפולטיביהפונה לבית המשפט למתן הגנה בצו, באמתלה שאינה אמתית ומתוך רצון לנקמה גרידא כך שיוכל להשתמש בצו להגשה של תלונות כזב במשטרה בהמשך, או לצורך גיבוש הליכים משפטיים אחרים בהם הוא מעוניין והכל מתוך מטרה לאמלל את חיי הצד השני, על לא עוול בכפו.

מאידך, ישנן סיטואציות כמו גילויים של אלימות לדוגמא, בהן בקשת הצו נגד הטרדה מאיימת וההיעתרות לה, הינן חשובות מאין כמותן לשלוות חיי המבקש ללא חרדה ותחושה של איום קיומי.

לעורך הדין איילון בירנבוים ניסיון והצלחות רבות, בייצוג בהליך מסוג זה, הן מצד המבקש והן מצד המשיב לבקשה ורכש ידע רב בטקטיקות משפטיות נכונות וטובות להתמודדות במסגרת בקשה למתן צו נגד הטרדה מאיימת מתוך הבנה אמתית של המצב העובדתי אל מול המצב המשפטי וגיבוש אסטרטגיה נכונה להבאת תוצאות מיטביות במסגרת זו.

המבקש וגם המשיב יכולים להגיע לדיון בבית המשפט ללא ייצוג במסגרת הליך זה, עם זאת ועל רקע ההשפעה הרבה והקריטית שיש למתן צו או אי מתן צו לשגרת החיים בהמשך, מומלץ בכל פה ובאופן חד משמעי להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי המתמצא בניהול הליך זה להשגת החלטה המשרתת את הצרכים שלכם, אל מול התמודדות מסוג זה בייחוד במצב דברים טעון כשאתם זקוקים למי שיביא את הדברים באופן מסודר ומושכל במסגרת הדיון באולם בית המשפט.

עורך הדין איילון בירנבוים עומד לשירותכם במתן מענה מקיף בייצוג בהליכים מסוג זה באופן המקצועי והמסור ביותר.

 

חייגו עכשיו